tirsdag 2. august 2011

Velour til høsten

Her er det 26 C +, sol og virkelig sommer. I varmen som nå endelig har kommet har jeg liksom gått over i høstmodus når jeg syr. Merkelig det der. Jeg må ha fått en innebygget klokke som tikker i retning lillemors høstgarderobe. Som oftest er jeg fryktelig umiddelbar og syr helst klær som kan brukes med en gang, helst i går. Men denne gangen har jeg altså overgått meg selv med en høstdress i 26 varmegrader. Fornøyd med det.


Mønster er fra Meedom, velourstoff fra Jny design. Jeg synes det var vanskelig å få glidelåsen til å bli bra. Den ble litt bulkete. Trikset er nok å ikke strekke i stoffet når en syr den på. Kragen ble også litt kantete på endene. Vil skrå den nedover mot midten neste gang. Så da lærte jeg det:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar