torsdag 3. mars 2011

Puh..

Langt mellom innlggene om dagen. Men nå er lillemors rom endelig nesten ferdig. Vi har fjernet et vindu, lagt nytt gulv (som jeg forferdelig gjerne vil male, men mannen er litt skeptisk), malt og tapesert veggen hvor vi fjernet vinduet. Hun har flyttet ut av sprinkelsenga og inn i junior seng med sauer:) Fortsatt noen malestrøk som står igjen her og der men det verste er unnagjort.
Tapeten har sin egen historie. Jeg kjøpte den på Trendsales. Den er helt sikkert vintage, ca midt 70 talls, men det viste seg at det ikke var helt sikkert at det var tapet. Den er 69 cm i bredden (standard tapetmål er 52) og har en overflate som er veldig glatt på en måte. Da jeg forhørte meg hos min lokale maling og tapet sjappe  så eksperten der litt rart på meg og lurte på om jeg pleide å tapesere med voksduk. Vi kom frem til at det skulle gå bra å prøve (kanskje fordi han skjønte at jeg kom til å gjøre det likevel). Jeg hadde jo tross alt gjort et kupp da. Også var den så fiiiin:) Da vi skulle sette den opp var jeg ikke lengre så sikker på det der med kuppet. Vi slet så veldig med bulker og buler at det var like før vi ga opp. Inntil vi fant ut at noen bulker og buler kunne vi leve med. Og det gikk sånn passe bra til slutt. Hvis man ikke ser veldig nøye etter:) Og det er deilig å være ferdig. God kveld!

2 kommentarer:

  1. For et koselig rom! Tapetet (eller duken ;-)) ser kjempefint ut, og dynetrekket på senga var og herlig. Bra jobba :-)

    SvarSlett
  2. Oj for et flott rom!!! Tapeten/duken var herlig, rett og slett nydelig!!!
    Hmmmmmm jeg kan nå ikke vise fram lille tupp sitt rom etter dette.

    Ha en fin fredag!!

    SvarSlett