lørdag 8. januar 2011

Kjole i ullfilt


Lørdag og sydag. Jeg har sydd i ullfilt for første gang og synes det var gikk fint:) Jeg ble litt usikker på om det gikk å la kanten være uten sømmer så jeg sydde i for øverst. (Nå høres det at jeg ikke kan syspråket:).. Mønsteret er igjen plain Gynther. Det gikk opp et lys for meg når jeg prøvde kjolen på lillemor og den var altfor stor. Da sjønte jeg at det er jo derfor knappene i dette mønsteret skal festes på bakre sele. Slik at man kan justere knappene opp og ned igjen ettersom barnet vokser! He, he. Lurt. Og jeg er litt treig sånn. Men nå er det ihvertfall gjort. Og kjolen passer fint. Ullfilten er fra Stoff og Stil. Foret er fra putetrekk fra barndommen. Noen som har erfaring med vask av ullfilt? Jeg blir kjempeglad for gode råd.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar